Menu

Zdrowie w centrum

Blog na temat zdrowia, urody, zdrowego odżywiania. Artykuły podpowiadają, jak dbać o zdrowie każdego dnia, jak się prawidłowo odżywiać.

Dobroczynne działanie papryki

vitacentrum

właściwości papryki Warzywo kuszące swoim wyśmienitym smakiem, zdobiące potrawy i posiadające wiele bogatych wartości odżywczych. Słynące również z tego, że podczas pieczenia, gotowania i suszenia nie traci witamin, jak pozostałe warzywa. Tak w skrócie można byłoby opisać paprykę. Warto jednak wspomnieć, że owe warzywo posiada wiele innych właściwości korzystnie wpływających na organizm człowieka. Właściwości te zależne są od jej koloru:

Papryka czerwona – jest bogactwem beta-karotenu. Potrafi zaspokoić aż 70% dziennego zapotrzebowania na tę prowitaminę. Zawiera rutynę, która jest idealna dla kobiet mających problemy z naczynkami krwionośnymi. Jest także szczęśliwą posiadaczką witaminy C. Co najciekawsze posiada jej tyle, że nawet słynna cytryna nie może się z nią równać w tej kwestii.

Papryka zielona – zawiera małą ilość kalorii, dlatego doskonale sprawdza się przy odchudzaniu. Posiada kwas foliowy polecany przyszłym mamom oraz witaminę E, która jest bogactwem młodości.

Papryka żółta i pomarańczowa – jest źródłem luteiny i zeaksantyny potrafiących unieszkodliwić wolne rodniki znajdujące się w siatkówce oka. Dzięki temu zapewnia Ci dobry wzrok.

Papryka to nie tylko wspaniałe warzywo i przyprawa, ale także afrodyzjak. Szczególną rolę  odgrywa chili, które według wierzeń Indian sprzyja miłosnym zbliżeniom. Prócz tego chilli polecane jest także przy biegunkach i zapaleniu oskrzeli.

Odmiany papryki różnią się nie tylko wielkością, kolorem, smakiem, ale również kształtem. Może ona przybierać formę  kuli, stożka, trapezu lub być wydłużona i nieforemna. Niewątpliwie bez względu na to, jaki rodzaj papryki najbardziej Ci odpowiada, powinna być ona na stałe wprowadzona do Twojego Jadłospisu.

Zobacz również: papryka właściwości

Komentarze (10)

Dodaj komentarz
  • pscottie150

    I tak najważniejsze jest pozytywne podejście!

  • samozdrowie24

    bombowe :)

  • wielkiznawcadrugi

    Chłopaki gólcie włosy pod pachami! nocnikowo.blox.pl/2013/01/Stacja-koncowa-lysa-polana-a-nie-wloszczowa.html

  • shiro-ichi

    Ludzie w tym roku, te wszystkie zapisy na badanie to jakaś kpina! Na taki na przykład zabieg o nazwie kolanoskopia, muszę czekać do marca. Skandal! Za to zapisy do dentysty chyba w ogóle sobie odpuszczę, bo nie dopcham się nawet do kolejki. Ludzie w trakcie zapisu walczą o swoją pozycje jak o własne życie.

  • zdrowie-witaminy

    Tak, papryka do dobre źródło witaminy C, karotenoidów i przeciwutleniaczy, a co ważne jest dostępna prawie cały rok.

  • gosc003

    Bardzo fajny opis papryk :)

  • berry330

    Nasz polska służba zdrowia to dość przygnębiający temat rzeka, dlatego nawet nie dołączam do dyskusji.
    Interesują mnie papryki i muszę stwierdzić, odkąd zwiększyłam ich ilość w moim jadłospisie,czuję się zdecydowanie lepiej:) Dodatkowo moje trawienie wzmacniam napojami z aloesem, które są smaczniejsze, niż się początkowo spodziewałam;p
    Dzięki za tak wyczerpującą charakterystykę;)
    Pozdrawiam!

  • aloesforever

    możę i tak ale zobacz sobie lepiej to www.forever-aloes.pl/produkt/miazsz-aloe-vera

  • stitch88

    haha! a własnie niedawno w www.reprotechnika.pl/ drukowaliśmy folder o paprykach :D I choć raz wiem o czym piszą na tych blogach o zdrowiu! Uf praca w drukarni jednak popłaca :D

  • malineka

    Papryka zawsze pomaga. Głównie powinna być nawet trochę ostra.

© Zdrowie w centrum
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci